Biz Türkiye’ye inanıyoruz


3S Kale Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sema Gürün: “Biz Türkiye’ye inanıyoruz”

Kale Holding, Kale AVM ve 3S Gayrimenkul olarak sektör gelişimlerini nasıl değerlendirirsiniz? 
 
3S Kale Holding olarak gayrimenkul ve enerji alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Kız kardeşlerimle birlikte Türkiye’den çıkan önemli bir dünya markası olan Kale Kilit’in kurucusu Babamız Sadık Özgür’ün girişimcilik hikâyesini takip ediyoruz. Kentsel dönüşüm ve jeotermal enerji gibi Türkiye için çok önemli dinamiklerden hareketle ülke ekonomisine katma değer sağlıyoruz. İstanbul’da ayrıca AVM sektöründe Kale Center ile faaliyet gösteriyoruz.
 
Özellikle 15 Temmuz sonrasından yaşanan gelişmelerin ardından ekonomimizin olumsuz etkilenmemesi için hepimizin üzerine düşen görevler var. Bugün ulus olarak hep birlikte daha çok çalışmalı ve üretmeliyiz. Bu acı hadiseden çıkaracağımız dersle, milletçe geleceğe odaklanmalı ve dinamizmimizi arttırarak yolumuza devam etmeliyiz düşüncesindeyiz.
 
3S Kale olarak ülkemize, demokrasimize ve değerlerimize sahip çıkacak, planladığımız enerji ve gayrimenkul yatırımlarına tam gaz devam edeceğiz.
 
Biz Türkiye’ye inanıyoruz. Her yıl iki yeni gayrimenkul projesi geliştirmeyi, Türkiye’nin jeotermal elektrik enerjisi üretiminin yüzde 10’unu 3S Kale olarak tek başına gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.
 
Alışveriş merkezi sektöründe doğru lokasyona doğru yatırımlar gerçekleştirmek gerektiği düşüncesindeyiz. Son yıllarda yanlış yatırımların neticesinde bazı alışveriş merkezlerinin ayakta kalmak adına zorluklarla karşılaştığını görüyoruz.
 
Kale Outlet Center’da 2007 yılında kapılarımızı ziyaretçilerimize açtığımız günden bugüne gerek AVM’deki marka karmasında sektörlerinin önde gelen markalar, gerekse her geçen gün yaptığımız yenilikler, pazarlama faaliyetleri ve doğru kiralamalarla yukarı doğru bir ivme kazanmaya devam ediyoruz. 2017 yılında 10. Yılımızı kutlamanın gururunu yaşayacağız.
 
Kale AVM neden outlet olma yolunu seçti? Sanırım açıldığında outlet değildi…
 
Kale Outlet Center’da, sektördeki ihtiyaçlar ve tüketici talepleri doğrultusunda outlet olma yolunu seçtik. Alışveriş Merkezimizde, markaları fiyat-kalite dengesi doğrultusunda en uygun şekilde tüketicilerine ulaştırma hedefiyle açıldıktan altı ay sonra outlet kimliğine geçmeye karar verdik.
 
Outlet kavramını  tüketici nasıl algılıyor? Outlet AVM olmak müşteri sayısında artış sağladı mı?
 
Outlet konseptini, paranın değeri ile buluştuğu, yerli ve yabancı marka ürünlerin daha hesaplı alındığı satış noktaları olarak tanımlıyoruz.
 
Tüketiciler outlet merkezlerini, bu anlamda paralarının değeri ile buluştuğu nokta olarak algılıyor. Bu nedenle outlet olma özelliğimiz ziyaretçi sayılarımızı şüphesiz olumlu etkileyerek arttırıyor.
 
Kale AVM Sosyal sorumluluk projelerine nasıl bakıyor?
 
3S Kale Holding olarak ülke ekonomisine ve gelişimine katkıda bulunma misyonu çerçevesinde Kale Outlet Center’da da toplumsal gelişime katkıda bulunmak amacıyla çeşitli sosyal sorumluluk projeleri içerisinde yer almayı hedefliyoruz.
 
Bu anlamda alışveriş merkezi ekibimiz çeşitli araştırmalarla sosyal sorumluluk projelerinde yer alma konusunda çalışmalara devam ediyor.
 
Birkaç örnek vermek gerekirse; Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne akülü sandalye bağışı, AVM olarak gelenekselleştirdiğimiz ‘Geçmişten Geleceğe Başarı Hikayesi’ adıyla düzenlediğimiz fotoğraf sergilerinin gelirleri sergiye konu olan sanatçılarımızın da isteğiyle çeşitli dernek ve vakıflara bağışlandı.
 
AVM dışında yönetim kurulu başkanlığını yaptığınız 3S Gayrimenkul’un hayata geçirmek istediği yeni projeleri var mı?
 
3S Kale Gayrimenkul olarak, kendi arazilerimiz üzerinde gayrimenkul projeleri geliştiriyoruz. Kentsel dönüşüm konusunda da çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Halen Beylikdüzü ve Fenerbahçe’de kentsel dönüşüm kapsamında projeler yürütüyoruz.
 
2016 sonbaharında Avcılar’ın en özel projesini hayata geçirecek olmanın heyecanını yaşıyoruz. İstanbul Üniversitesi Avcılar Yerleşkesinin arkasında, ulaşım ana akslarına çok yakın bir bölgede, 28.000 m² arsa üzerinde proje başlatıyoruz. 72.000 m² satılabilir alanıyla yatırım değeri 350 milyon TL olan projede, toplam 523 adet daire ve 12.000 m² mağaza alanı olacak.
 
2017 yılının ilk yarısında ise Topkapı projemizi tanıtacağız. Topkapı’nın en gözde yerlerinden birinde yükselecek projemizin 250 milyon TL yatırım değeri bulunuyor.
 
Yoğun bir tempoda çalışan bir iş kadınısınız. Peki iş ve özel yaşamınızdaki dengeyi nasıl koruyorsunuz?
 
Zamanla yarışarak hayata yetişmeye çalışıyorum. Yeni geliştirmekte olduğumuz gayrimenkul projelerinin yanı sıra enerji sektöründeki yeni yatırımlarımız ile birlikte ciddi bir iş yoğunluğumuz var. Şirketteki konumum itibariyle geç saatlere kadar ofiste kalabiliyoruz, bu da İstanbul’un yoğun trafiğinin yaşandığı saatlere denk gelmesi durumunda hafta içi günlerim çalışma hayatıyla daha dolu oluyor. Hafta sonlarımı ailemle birlikte geçirmekten keyif alıyorum.
 
Başarınızda ailenizin rolü nedir?
 
Öncelikle babamız Sadık Özgür kız kardeşlerimle birlikte iş hayatına katılmamızda bizi büyük teşvik etti ve iş hayatının içinde bizleri eğitti. İlk olarak, 1990 yılında yeni kurulan bir marka olan Kale Çelik Kapı’nın satış pazarlama bölümünü üstlendim. Kale Çelik Kapı bir müddet sonra bilinirlilik açısından çelik kapı sektöründeki ilk sırayı aldı. Şirket grupları içerisinde de ana markayı geçti. 2004-2005 yılından itibaren Kale Endüstri Holding’in yönetiminde bulundum.
 
Kale Kilit’in bünyesinde bulunan gayrimenkul ve yapı grubunun yeniden yapılandırılmasıyla 2011 yılında 3S Kale Gayrimenkul Geliştirme ve Yatırım A.Ş. ve 2012 yılında 3S Kale Yapı ve Ticaret A.Ş. şirketleri kuruldu. 3S Kale Holding A.Ş., 3 kız kardeşin kurmuş olduğu bir aile şirketidir. Faaliyet alanlarımız gayrimenkul, yapı ve enerjidir. İki kuşak bir arada çalışıyoruz. Bünyemizdeki profesyonel ekibimizle beraber projelerimizi sürdürüyoruz. Onursal Başkanımız Babamız Sadık Özgür’dür.